Una història real: viure o morir? / Una historia real: ¿vivir o morir?

Em dic Ruziya. Estic embarassada del meu segon fill. La meva edat? 17 anys.
Fa unes setmanes vaig ser a l’hospital perquè em trobava malament. No vaig entendre gens el que em van dir, alguna cosa sobre que el nen que portava dins no estava bé i que hauria d’avortar. Però jo no volia avortar i no entenia per què havia de fer-ho.
Així que vaig decidir no avortar i unes setmanes després va néixer el nen. El part va ser a casa, com és habitual. Tot va anar bé. El petit es diu Abdulakim.
Ara Abdulakim té 5 mesos. Fa dos dies que li veig que li està creixent el cap massa. No sé què és el que li està passant. No entenc res. Ningú em diu res. El metge parla i diu moltes coses, però és com si parlés sol, doncs jo l’única cosa que sé és que no entenc res. Estic preocupada. Tinc por que al meu fill li passi alguna cosa greu i es mori. Ningú em contesta. Han ingressat a Abdulakim a l’hospital.

Una història real: viure o morir? / Una historia real: ¿vivir o morir? Etiopía
A l’hospital he conegut a una mare que té al seu fill ingressat per tenir el cap massa petit, just el contrari que al meu, però a més té la cara malformada amb un forat en el paladar i el llavi partit, sis dits a cada mà i un ull amb una tela blanca que li impedeix veure. La mare diu que d’haver-li ofert la possibilitat ella hagués avortat. Ara sap que el seu fill morirà en un temps breu sense poder evitar-ho.
Jo, no obstant això, vaig tenir la possibilitat d’avortar i no ho vaig fer. I no me’n penedeixo.

__________________________________________________________________________________

Una historia real: ¿Vivir o morir?

Me llamo Ruziya. Estoy embarazada de mi segundo hijo. ¿Mi edad? 17 años.

Hace unas semanas fui al hospital porque me encontraba mal. No entendí nada de lo que me dijeron, algo de que el niño que llevaba dentro no estaba bien y tenía que abortar. Pero yo no quería abortar y no entendía porque tenía que hacerlo.

Así que decidí no abortar y unas semanas después nació el niño. El parto fue en casa, como es habitual. Fue todo bien. Abdulakim se llama.

Ahora Abdulakim tiene 5 meses. Hace dos días que le veo que le está creciendo la cabeza demasiado. No sé qué es lo que le está pasando. No entiendo nada. Nadie me dice nada. El médico habla y dice muchas cosas, pero es como si hablase solo, pues yo lo único que sé es que no entiendo nada. Estoy preocupada. Tengo miedo de que a mi hijo le pase algo grave y se muera. Nadie me contesta. Han ingresado a Abdulakim al hospital.

En el hospital he conocido a una madre que tiene a su hijo ingresado por tener la cabeza demasiado pequeña, justo lo contrario que el mío, pero además tiene la cara malformada con un agujero en el paladar y el labio partido, seis dedos en cada mano y un ojo con una tela blanca con el que no ve nada. La madre dice que de haberle ofrecido la posibilidad ella hubiese abortado. Ahora sabe que su hijo morirá en un tiempo breve sin poder hacer nada.

Yo sin embargo tuve la posibilidad de abortar y no lo hice. Y no me arrepiento.

Sobre el autor

Deja un comentario

Descubre más desde Cooperación con Alegría

Suscríbete ahora para seguir leyendo y obtener acceso al archivo completo.

Seguir leyendo

Scroll al inicio